Hyundai Bluelink setup error

Hi All,

I’m trying to setup my Ioniq 5 with Stekker.
When i follow the steps i run in to a error. “Oops, Somthing went wrong!”
This is completely on us…

Any idea why i’m getting this error?

1 Like

Hi @Mousje,

Thanks for reaching out, we don’t have support for Ioniq 5 yet. But it is on our road map, can’t give you a date unfortunately. What kind of charger do you have, if that’s able to connect to Stekker you still might be able to smart charge with our app.

Hi Jan,

Dat is wel jammer! Jullie ondersteunen toch wel bluelink?

Ik heb een Easee laadpaal en die is al gekoppeld.
Moet nu alleen wachten op het nieuwe energie contract.

Maar het niet kunnen koppelen van Bluelink betekend dat ik elke keer de SOC % handmatig moet invoeren?

Ha @Mousje,

We ondersteunen wel Bluelink voor enkele voertuigmodellen. De Ioniq 5 “spreekt” over Bluelink toch weer anders. In ieder geval als het gaat over starten en stoppen van het laadproces. We zouden volledige support graag nog toevoegen zodat je direct via de auto slim kan laden, maar eerlijkheid gebied me te vertellen dat dit niet de hoogste prioriteit heeft en nog even op zich kan laten wachten.

Als je een Eassee laadpaal hebt kan je toch slim laden en biedt dat wel extra mogelijkheden: Als de State of Charge niet bekend is (niet op te vragen of de connectie met de auto valt weg) is het handig dat je deze zelf opgeeft, of er wordt aangenomen dat de batterij volledig leeg is. Ook in dat geval bespaar je nog wel, met name als je een snel laadpunt hebt want de goedkopere uren zitten geclustered en niet random over de dag verspreid.

Bedankt voor je antwoord.

Ik wacht nog even totdat mijn flex contract in gaat en dan ga ik er mee spelen.